måndag 12 augusti 2013

Maktskifte i sikte

Nu är jag tillbaka på kontoret efter många månaders föräldraledighet. Det har hänt mycket sedan den där dagen i slutet av september då jag kördes i ilfart till förlossningen och min son bestämde sig för att göra entré, åtta veckor för tidigt. Då fick jag släppa allt och fokusera på mig själv och familjen. Det har varit en intensiv men härlig tid och nu har han både hunnit lära sig krypa och fått två tänder.

I landstinget och politiken har det också hänt mycket. Följer man media så är det lätt att misströsta när man tänker på den moderatstyrda majoritetens skötsel av landstinget. Långa köer till vården, personal som demonstrerar i missnöje, chefer som sparkas och en ekonomi som står inför svåra utmaningar. Just därför känner jag mer än någonsin att det finns så mycket att ta tag i. Jag kommer med kraft att fokusera på maktskifte till valet om ett år. Det finns så mycket som behöver göras, framför allt återuppbygga förtroendet för den politiska styrningen som moderaterna raserat. Medborgarna, patienterna och de anställda har med rätt, anledning att ställa högre krav på det som görs i vårt landsting. Under hösten kommer jag att fördjupa mig inom de områden som kräver särskild uppmärksamhet och som Socialdemokraterna kommer att prioritera inom hälso- och sjukvården. Det ska bli både spännande och roligt att få komma tillbaka som landstingsråd. Jag kommer kontinuerligt att uppdatera bloggen med mina tankar och händelser i det dagliga politiska arbetet i landstinget och i Socialdemokraterna.

Vid socialdemokraternas kongress i april valdes jag in som ordinarie ledamot i partistyrelsen:
http://www.unt.se/sverige/landstingsrad-tar-plats-i-s-styrelse-2363885.aspx

Under sommaren fick jag förmånen att medverka i en personlig radiointervju i
SR P4 Uppland Miller Möter:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=5588126

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar