söndag 29 januari 2012

Det känns mycket bra att vara socialdemokrat

Socialdemokraterna har fått en ny partiledare och jag känner ända ut i tåspetsarna att det här kan bli riktigt, riktigt bra. Det lustiga är att när spekulationerna haglande som allra mest dagarna innan partistyrelsens möte den 27/1 så märkte jag att i samtalen med partikompisar så dök Stefan Löfvens namn upp. Dels när jag träffade några tjejkompisar över en avslappnad och mycket behövlig middag dels på ett medlemsmöte där medlemmarna lämnade in namnförslag på vem som skulle kunna axla den tunga och ansvarsfulla rollen som partiledare och statsministerkandidat.



 Jag är övertygad om att Stefan Löfven har det som krävs för att återvinna förtroendet för Socialdemokraterna. Han är en kunnig, erfaren och respekterad person som med en ödmjukhet lyssnar på sin omgivning och tar hänsyn till den verklighet vi lever i idag samtidigt som han står mycket starkt förankrad i de socialdemokratiska värderingarna. Jag skulle vilja beskriva honom som en modern och målmedveten ledare som är mycket resultatinriktad. Det är precis vad vi behöver för att återfå den bredare allmänhetens förtroende för vår politik.

Jag hade den stora äran att få vara med och närvara på Partistyrelsens sammanträde när Stefan Löfven blev vald till partiordförande. Känslan att möta alla partikamrater just där och då var underbar. Jag tycker att det var särskilt rörande att på första parkett se Göran Person, Ingvar Carlsson, Carin Jämtin och Håkan Juholt tillsammans sida vid sida visa att vi är ett enat parti som har framtiden för oss och stöttar Stefan Löven.

Som sagt, jag tror att det här kommer att bli riktikt, riktigt bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar