måndag 19 december 2011

Gäst i P4 Morgon

Imorgon tisdag är jag inbjuden till SR Uppland som en av Julens Gäster. Det kommer nog bli ett ganska personligt inslag där frågor om mina hemtrakter i Syrien och min födelseort Homs kommer att beröras. Mitt intresse för design och sömnad är ett givet ämne eftersom jag haft egen syateljé under ett antal år. Kanske universitetslivet i Uppsala under åren som juridikstudent avhandlas. Jag kommer också vara rätt öppenhjärtlig med det sorgarbete som jag gått igenom efter att ha förlorat både mamma och pappa i cancer innan jag fyllt 30 år, om de frågorna kommer upp. Men det är inte jag som styr dagordningen utan det gör programledarna i P4 Morgon Annika Ilmoni, Elin Roumeliotou och Christer Engqvist så lite nervös får jag erkänna att jag är...

Jag tycker ändå att det ska bli jätte roligt att få bjuda på den personliga sidan av Vivianne Macdisi. Och jag lovar att jag ska försöka vara så ärlig jag kan. Men det är direktsändning så man kan ju inte säga vad som helst. Det är onekligen lite pirrigt.

Personer som medverkar i Julens Gäster är bla:
19 december: Mattias Klum, fotograf och miljöambassadör
21 december: Elsie Johansson, författare
22 december: Anders Ryman, fotograf som skildrat riter i olika delar av världen
23 december: Agneta Lilja, etnolog
27 december: Markus Granseth, barnens favoritprogramledare i Bolibompa
30 december: Anders Celin, komiker med svenskt rekord i anmälningar till Granskningsnämnden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar