torsdag 22 december 2011

God Jul och Gott Nytt År

Nu har året 2011 börjat lida mot sitt slut och min sista arbetsdag före jul är avklarad. Det har varit en stormig höst för socialdemokrater särskilt i nationella media. Det är inte heller kul att vara i opposition när vi har så mycket som vi vill genomföra och förbättra i samhället. Men vi som är aktiva socialdemokrater måste hjälpas åt att göra allt vi kan för att bygga och stärka förtroendet för socialdemokratisk politik och socialdemokratiska politiker. Vi har alla förutsättningar i världen om vi visar den kompetens, erfarenhet och det engagemang som partiet besitter genom sina medlemmar och förtroendevalda.
  
I landstinget tycker jag att vi lyckats riktigt bra och fått genomslag både i media och bland allmänheten genom att driva en ansvarsfull opposition och visa att hälso- och sjukvårdsfrågorna är något som vi brinner för. Jag har efter bästa förmåga försökt beskriva vad som händer i landstinget på denna blogg och hoppas att det varit intressant att följa. Jag kommer även i vår att fortsätta blogga om hälso- och sjukvårdsfrågor och politik och hoppas att ni vill följa mig då också.

Det är väldigt roligt att kunna avsluta året med ett så personligt reportage som jag fick chansen att göra i Radio Uppland i tisdags. Många har lyssnat på inslaget ”Julens Gäster” och uttryckt en glädje över att få ta del av så personliga reflektioner hos en politiker. Jag tycker vi alla som uppbär ett förtroendeuppdrag och representerar folket, vilket är det finaste förtroendet man kan få och ska förvaltas med stor omsorg, ska kunna bjuda på sig själv och visa att politiker också är människor.

Med det vill jag önska er alla en riktigt 
God Jul och ett Gott Nytt År!    

1 kommentar:

  1. God Jul och Gott Nytt År önskar jag dig och de dina.

    Många kramar! Tali

    SvaraRadera